Photoshop Araç Çubukları 2
 
new penceresİnİn kullanimi



yan taraftaki resimde görüleceği üzere, background (alttaki renk) kırmızı, foreground (Üstteki renk) sarı dır. resimdeki kırmızı nın olduğu yere hangi rengi verip, "contents" bölümünde, background seçeneğini işaretlersek imajımızın arka plan rengi o renk olur. İsterseniz, 'a tıklayarak background sarı, foreground kırmızı olarak renkleri yer değiştirebilir (klavyedeki x tuşu) yada 'a tıklayarak da default ayarlara (background beyaz, foreground siyah) geçebilirsiniz. (klavyedeki d tuşu)



transparet: seçilirse, imajımızın arka plan rengi olmayacak, imaj penceresi zemini yandaki resimdeki gibi görünecektir.transparent olan imajlar, yerleşecekleri web sayfalarının arka plan rengi (<body bgcolor="#ffffff">) ne olursa olsun o renk ile uyumlu olacaklardır.




new penceresindeki ilgili yerleri düzenledikten sonra ok tuşuna basıp nihayet nihayet yeni imajımızı açıyoruz ve layer lere devam ediyoruz. Şayet layer sekmesi görünmüyorsa ana menüden, window > show layers ile layerlerimizi aktif hale getiriyoruz. İlk açılışta layer penceresi görüntüsü yandaki gibidir.

Şimdi imajımıza yeni bir layer ekleyerek, layer penceremizi biraz daha iyi tanımaya çalışalım.



ana menüden layer > new > layer ile yeni bir layer açalım. (shft+ctrl+n).

*yeni layer i, ayrıca layer penceresinin altında bulunan 'a tıklayarakda açabiliriz.


layer efektlerini tanıyalım;
normal: sıradan asetat katmanıdır. "opacity" değeri % 0 iken tam geçirgen, % 100 iken geçirgen değildir.

dissolve: erime, dağılma etkisi verir. dağınık, kirli, pürüzlü yüzeylerin yapımında bu efekt çok etkilidir.
multiply: siyah rengin hakim olduğu koyu bir görüntü elde ederek, iki layer'i birbirine kombine eder.
screen: yine iki layer'i kombine ederek bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde eder.
overlay: "multipy" ve "screen" efektlerinin tam orta noktasını bulur.
soft light: hafif bir spot ışığı etkisi verir. etki rengi koyu ise "multipy", açık ise "screen" uygular. İmajın kontrastını yükseltir.
hard light: "soft light'ın daha şiddetlisidir.
color dodge: uygulanan renk, uygulayıcının renk değerlerine göre parlaklaşır.
color burn: color dodge'nin tam karşıtıdır.
darken: birbirleriyle etkileşim yapan renklerden koyu olanı baskınlaştırır.
lighten: darken'in tam karşıtıdır.
difference: etkileşen renklerden açık tonda olanı bularak diğer renkten rgb değerini çıkarır.
exclusion: difference ile aynı mantıkta çalışmasına rağmen daha yumuşak sonuç verir.
hue: etki eden ile etki edilen renk değerleri kombine edilir.
saturation: rengin şiddetidir. etki eden ile edilenin kombinasyonu neticesi renk elde eder.
color: rengi farklı şeffaf bir layer in diğer layer'e etkimesini sağlar.
luminosity: rengin parlaklığıdır.



Şimdi de layer penceremizde efekt vermek istediğimiz layerin ortasına çift tıklayarak, "layer style" penceresini açıp, yandaki resimde sadece ilgili kısmı görünen ve "layer style - blending options" dan ulaşacağımız efektleri inceleyelim;


drop shadow: herhangi bir layer' de olan ve imaj penceremizin içine çizdiğimiz şekle gölge verir. İçindeki ayarları:
structure:
*blend mode: yukarıda açıklanmıştı (normal, dissolve, vd.).
*opacity: geçirgenlik, şeffaflık oranıdır. default (varsayılan-standart) değeri %75 dir.
*angel: açı'dır. işık kaynağı ile cisim arasındaki sanal doğrunun yatayla yaptığı açıyı ifade eder. default değer 120° dir.
*use global light: "genel ışık değerini kullan." bunu seçersek, resimdeki gölgeleme yapan tüm ışık değeri ile genel ışık değerini kullanırız. bunu değiştirirseniz tüm layerlerdeki ışık değerleri ve açıları değişecektir.
*distance: resim ile gölgenin düştüğü zemin arasındaki pixel cinsinden uzaklığı belirler. default değeri 5' dir.
*spread: gölgeyi yaymak için kullanılan % değeridir. yüzde değeri çoğaldıkçe gölgenin bulanıklığı azalır. default değeri 0' dır.
*size: gölgenin pixel cinsinden ebatalarını belirler.
quality:
*contourhotoshop'un bünyesindeki desenlerle veya bizim "define pattern" ile kaydettiğimiz desenleri, gölgenin dış hatlarına uygular.
*anti-aliased:tek pixellik çizgilerin açı kazandıklarında oluşan rahatsız edici çıkıntılarının daha açık bir renkle yumuşatılması ve boşlukların daha koyu bir renkle doldurulması işlemi olan anti-alias'ın gölgeye uygulanmasını sağlar.
*noise:gölgeye % cinsinden rastgele pixeller ekler.




efektlere devam edelim, buradaki efektlerin özelliklerinin bir çoğu "drop shadow" ile aynı olduğundan sadece farklı olan ayarlarını inceleyeceğiz;

inner shadow: İçe gölge verme efektidir. resmin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. farklı olan, choke: gölgeyi içe doğru yayarak imajı boğar.
outher glow: dışa parlaklık efektidir. resmin etrafına neon ışıkları ile aydınlanma kazandırır. biz yine farklı olanları inceleyelim,
structure:
bu bölümde işaretli kutucuk içine tıklarsanız açılacak olan "color picker" den efekte vereceğiniz rengi seçebilirsiniz. hemen yanındaki "gradient" ( eğim ) penceresini açarsanız, buradan hazır şablonları kullanabileceğiniz gibi isterseniz kendinizde şablon hazırlayarak bu efekte uygulayabilirsiniz.
elements:
technique: softer: parlaklığa yumuşak bir etki verir. precies: tam parlaklık sağlar.
inner glow: İçe parlaklık efektidir. neon ışıkları türündeki efekti cismin içine uygular.
elements:
source: parlaklığı, center: ortadan dışa doğru, edge: kenardan ortaya doğru verir.
quality:
range: parlaklığın menzilini % cinsinden belirler. default değeri % 50 dir. yüzde değeri küçüldükçe içe, büyüdükçe dışa doğru mesafesini ayarlar.
jitter: parlaklığın imaj üzerindeki stresini % cinsinden belirler.
bevel and emboss: eğim-şev, kabartma efektidir. aydınlatma ve karartma ile imajın kabarık, zemine gömülü veya şişkin görünmesini sağlar.
structure:
style: burada açılır menüde 5 tane efekt vardır. outher bevel: dışa eğim-şev verir. inner bevel: İçe eğim verir. emboss: kabartma etkisi yapar. pillow emboss: zeminin alt yüzeyine kabartma efekti vererek imajın zemine gömülmesi etkisini yaratır. stroke emboss: İmaj kenarlarına kabartma etkisi verir. default ayarı, inner bevel'dir.
technique:buradaki açılır menüde de üç adet efekt vardır. smoothüzgün, yumuşak etki yapar. chisel hard: kabartmaya sert yontma etkisi yapar. chisel soft: kabartmaya yumuşak yontma etkisi yapar. default ayarı, smooth'dur.
depth: efektin derinliğini yüzde cinsinden belirler. default ayarı, % 100 'dür.
direction: burada yanındaki radyo düğmeleri ile seçilen iki değer vardır. "up", işığın sol üstten, "down", ışığın sağ alttan gelmesini sağlar.default ayarı, "up" tır.
size: efekt etkisinin yüzde cinsinden boyutudur. default ayarı, % 5' dir.
shading:
bu bölüm, efekte yapılan gölgeleme ayarları bölümüdür. gloss contour: buradaki hazır şablonlar ile veya kendiniz şablon ekleyerek efektin dış hatlarına parlaklık ekleyebilirsiniz.
highlight mode - shadow mode: işık ve gölge tarzlarını, daha önce anlattığımız layer efektleri bölümündeki ayarlardır. (normal, dissolve, vd.) default ayarları, highlight mode'da beyaz renk ve screen, shadow mode'da siyah renk ve multiply'dir. opacity değerleri her ikisinde de % 75 'dir.
dikkat ederseniz, "layer style penceresi"nde, bevel and emboss efekti altında bulunan "contour" ve ""texture" sekmelerini göreceksiniz. buradan, "contour" sekmesinden ayrıca efektin dış hatlarına verilen efekt değerlerini ayarlayabilirsiniz. "texture" sekmesinden de hazır şablonları kullanarak veya kendiniz "define pattern" ile yarattığınız şablonlarınız ile imajın üstüne desenler ekleyebilirsiniz.


layer penceresindeki "göz"leri kapatarak, verdiğimiz efektleri imajımızdan kaldırabiliriz.




Üstteki küçük dökümanı "define pattern" ile hafızaya alarak, altındaki büyük dökümanımıza "fill" ile döşedik.

satin: İmaja verdiği efekt ile saten etkisi yaratır. default ayarları, blend mode: multiply, opacity %50, angel 19°, distance:11px, size:14 px'dir.
color overlay: İmaja renk kaplama efektidir. blend mode'un yanındaki renk kutusuna tıklayarak, açılan color picker'den seçilen renk ile blend mode daki seçime göre renk efekti ekler.
gradient overlay: İki yada daha çok rengin birbiri arasından yumuşak geçiş yaparak imajı boyar. default ayarları resimdeki gibidir.
pattern overlay: hazır Şablonları kullanarak veya define pattern ile kendi yarattığınız şablonlardan oluşan desenler ile imaja kaplama yapar.
stroke:
İmaj altında etkisi ile dış kenarlarına çerçeve ekler. position: Çerçevenin pozisyonunu belirler, çerçeveyi, outside: dış kenara, inside: İç kenara, center: kenarların ortasına ekler. fill type: doldurma tipini seçebiliriz. Çerçeveye, color: renk doldurur, gradient: eğim vererek doldurur, pattern: desen vererek doldurur (bunlardan daha önce bahsetmiştik).

efektleri kısaca incelemiş olduk. ancak bunların işlevlerini görebilmeniz için mutlaka photoshop programını temin edip, satın almasanız dahi deneme versiyonunu indirip ( deneme versiyonun da kayıt yapmaya izin verilmiyor), kendinizin deneme yanılma yöntemi ile ve sabırla uğraşarak öğrenmenizden daha kolay yolu yoktur. biz burada sadece basit şekilde inceleyerek, ileride ihtiyaç duyduğunuzda kullanmanız için size bir kaynak yaratmış oluyoruz.

bu bölümde adı çok sık geçen ve photoshop'u kullanırken çok sık kullanacağımız bazı özelliklerinden, olan "define pattern" , "fill" , "stroke" efektlerini ve "transform" özelliklerini de incelememiz gerekmektdir. bu efektlere, photoshop'un arayüzünde bulunan edit menüsünden ulaşabilirsiniz.
Şimdi bunları inceleyelim;










define pattern:

Öncelikle "pattern" kelimesinin türkçe karşılğının "desen" olduğunu hatırlamalıyız. böylece "define pattern" nin de "desen tanımlamak" olduğunu bilmeliyiz. yani bu özellik ile programa bir mesaj vererek, "İmajımızı bir desen ile kaplamak istediğimizi" bildiriyoruz.
bir örnek verirsek, 10x10 pixels ebatlarında yeni bir döküman açıp, içine bir şeyler çizgik, boyadık ve efekt vererek süsleyerek bir imaj (desen) elde ettik.
Şimdi bu imajımızı daha büyük ölçülerde 100x100 pixels ebatlarında başka bir dökümanımıza desen olarak kaplamak istiyoruz. bunu kopyala (ctrl+c) - yapıştır (ctrl+v) yöntemiyle yapmaya kalkarsak hem çok zaman alır, hemde çok uğraştırır. ayrıcada her zaman istenen etkiyi de vermez. bu nedenle işlemi "define pattern" ile yapacağız. Öncelikle, desen olarak kullanacağımız 10x10 pixels edatlarındaki dökümanımızın tamamını seçelim (ctrl+a), [Şayet tamamını değil de bir kısmını, kullanacağımız desen olarak seçmek istersek, bunun için araç kutusundaki seçim aracımız olan "marquee tool" dan birisi, örneğin, "rectangular marguee tool " (m) ile seçmimizi yapmamız gerekiyor.]
daha sonra edit > define pattern ile bu seçimimizi desen olarak programın hafızasına alırız. ( program, edit/define pattern seçimini yapınca bir pencere açarak hafızaya aldığımız desen'e bir isim vermemizi ister. buraya bir isim yazarsak ileride kullanacağımız zaman bize kolaylık sağlayacaktır.)
artık istediğimiz kadar kopyala-yapıştır yapsak da hafıza daki desen bilgisi değişmez taki başka bir define pattern yapıp da aynı isim ile kaydedene kadar.
yukarıda ki efektler bölümünde sık sık anlattığımız "kendiniz define pattern ile desen yaratabilirsiniz." açıklaması bunu ifade eder. peki yarattığımız ve define pattern ile hafızaya aldığımız bu deseni nasıl kullanacağız? Şimdi diğer bir özellik geliyor;




Üstteki küçük dökümanı "define pattern" ile hafızaya alarak, altındaki büyük dökümanımıza "fill" ile döşedik.



 
  Bugün 1 ziyaretçi (1 klik) kişi burdaydı! Site tasarım : By Egemen Kanal07.tr.gg © Copright Tüm Hakları Saklıdır  
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol